måndag, januari 21



Sådär, nu är jag tillbaka och bilder kan jag lägga in.
Jag tog mig en liten bloggpaus, en välbehövlig.
Hoppas ni finns kvar.
Under jul och nyårshelgen har jag samlat mig, sammanfattat det senaste året, vridit och vänt på allt som hänt och försökt ta in och lära mig av erfarenheterna.
Jag har ägnat årets början med rensningar i mitt liv, tankarna runt hur jag vill leva, vad är min sanning, hur tar jag ansvar för den har kretsat konstant.
Under hösten satte jag igång stora arbeten med mig själv, i mig själv, ett arbete som aldrig tar slut men som kan föra mig framåt i det sättet som jag vill leva.
Ansvaret att mitt liv blir som jag vill är bara mitt.
Det är väldigt lätt att skylla på andra och alla omständigheter runtomkring till att saker och ting är som det är, något jag arbetar på.

Jag försöker börja mina dagar med en stund yoga och meditation,
samla mig inför dagen.
Inte alltid lika lätt och harmoniskt som det låter.
Många tankar och frågor kommer under meditationen som man skall bearbeta.
Njut av din dag!







1 kommentar:

Anonym sa...

Nu när du har börjat året så underbart kan jag rekommendera en underbar bok som är skriven av två tibetanska lamor. En lättläst bok på svenska som dock måste nog köpas via nätets antikvariatsida. Men den finns där och den heter 'Visdomens Energi'. Den har jag närmast mitt hjärta av allt jag läst. Många underbara dagar framöver önskar /Per