onsdag, februari 23

Buuurrrr



Buurrrrr,
nu är jag färdig med vintern.
Det räcker,
 jag har åkt skidor, långfärdskridskor, kurat med tända ljus,
gått i kängor med raggsockor och stora gosiga sjalar,
sett snöflingor dala och tagit långpromenader i gnistrande sol,
nu är det nog.
Jag vill ha värme, sol och fågelkvitter,
få putsa mina fönster, dricka kaffe mot en husvägg, knäppa upp jackan och ha sopade gator.
Sådär nu var det sagt,
så skönt.
( gärna ett rosa kylskåp också när jag ändå är i farten)

7 kommentarer:

Meine Dinge Franka sa...

A touch of rose makes a feeling of spring!

salut!
*Tasiaa

mariaemb. sa...

Åhh vilka härliga bilder. Rosa. Vår! Har gått och kärat ner mig i betonggolv också. Sambon är dock inte lika förtjust. :)

Men jag håller helt klart med, nu kan våren få komma!

Kram Maria

niinaslycka sa...

Håller helt med! Längtar efter värme och ljus.
Kram Niina

Kontakt: Hetskvaller@hotmail.com sa...

ny het skvallerblogg;)

http://hetskvaller.blogspot.com/

tina | pepparochvanilj.se sa...

Ja jag håller med och delar samma längtan...både efter vår och ett rosa kylskåp =) Mums!

KRaM Tina

by mildred sa...

DITO! åker till Danmark idag för fotojobb, kanske kan jag hitta lite vår... men vi får ha värme inombords och tänka på varandra. Spännande med leverans av dina underbara smycken!!! /Kram H

Leigha sa...

So feminine and pretty!

Leigha