onsdag, juli 7

Snart semester






Snart semester,
jag varvar ner och ser fram emot lediga dagar.

Den vackra Kikoyen fick jag av en vän förra veckan,
den finns här och den skall få följa med till
 stranden, hänga över mina axlar på kvällen och kanske slängas på soffkanten.
Sommar för mig är just en sån sjal som följer med hela dagarna,
tunna klänningar och träskor,
 ett par jeansshort ingår såklart också.
På fredag kommer yngsta dottern hem efter att ha varit bortrest i tre veckor,
gissa om vi längtar?
Den äldre dottern målar just nu om en vägg i sitt rum,
färgen heter Dagg,
du förstår hur fint det kommer bli.

1 kommentar:

Luiza sa...

Visst är det mysigt med en sådan sjal? Jag har också en och annan.

Vad kul att dottern kommer hem, förstår att ni längtat =).

Tack , rara du, för länken till den underbara restaurangen.
Dit ska vi definitivt gå, jag har dock inte bestämt om vi gör det på fredag.

Ha en underbar kväll.
Kram/
Luiza