lördag, juli 24

Betong







Igår kväll kunde vi inte hålla oss utan
hämtade betongsakerna vi gjort hos
mamma och pappa.
Den stora plattan med lövet är gjuten i en bakplåt så den är riktigt stor och
 perfekt om man vill gjuta gångplattor till sin trädgård.
Den lilla skålen var så fin med det vita fatet i så det fick sitta kvar.
De blå porslinskärvorna sitter på kanten av en stor kruka..
Vi gjorde även mindre saker som rökelsehållare och underlägg,
allt blev så fint.
Dom andra bilderna är mammas små stilleben som finns i deras
fina trädgård.
Nu skall vi packa,
håll tummarna för att ett soligt
Gotland väntar på oss.

Some of the things in concrete that we made
 last week at mum and dad's place.

8 kommentarer:

Noamaja sa...

Grymt vackert! Jag har köpt lera och spetsdukar här i Danmark men inte hunnit göra något. Måste prova betong också!

Klart ni får sol! På Gotland skiner alltid solen...och i Danmark;-)

Ha det så mysigt!

Kram,
A

Olivia sa...

Gud vilka snygga bilder! Vilken inspirationskänla jag fick i hela kroppen nu, tack för det snälla du ;)

Om det går för sig så vill jag gärna länka till din blogg från min...

K R A M I S // O L I V I A ♥

Villa Nordåker sa...

Jättefina saker!
Jag och barnen gjorde våra första betongsaker för nån vecka sedan men nu fick jag massor av inspiration av ert fina pyssel.

Kram/Malin

Unknown sa...

Tack för era kommentarer:-)
Olivia, jag kan inte komma åt din blogg och svara dig, men självklart får du gärna länka.
Kramar

Luiza sa...

Vilka underbara små detaljer!!!
Jag älskar krukan med de små mosaikbitarna!

Ha det himla bra !!!
Massor av kramar/
Luiza

Mamma C sa...

Så mycket fint ni gjort. Jag har några säckar betong i garaget. Så här blir det nog något gjort på semester.
Kram mamma c

Inredning i vitt, gammalt och nytt sa...

Åh så fina saker ni gjort! Får bli betong för vår del här i sommar också! Önskar er en härlig semester på Gotland! Var där i början av juli, Leva Kungslador strax söder om Visby är ett litet tips!
Hälsningar
Maria (W på fl)

H A N N A S - F O R M sa...

ÅÅÅÅ, så FIIIIIIINT...vill oxå prova...hud så vackert det blev. HOPPAS att du har det UNDERBART på Gotland...hälsa Maria från mig!

STOR STOR KRAM
Hanna