söndag, juli 18

Gästbloggare


































































Hej hej! Idag är det lillasyster Julia som gästbloggar. 
Här ovanför är bilder från min resa till USA, då jag var där för att hälsa på min vän i Maryland under tre veckor. Hon flyttade dit från Sverige två vintrar sedan så jag har längtat och längtat. Jag har sparat pengar i över ett år för att komma dit så det var sommarens höjdpunkt. Kulturen var verkligen annorlunda från lagom-Sverige, men alla var väldigt vänliga och sociala. Jag fick uppleva jättemycket, vi åkte till bl a Washington DC, Annapolis och Baltimore (där jag även fick vara med om ett riktigt amerikanskt "Fourth of July" firande med mycket fyrverkerier). Utöver städer så besökte vi många olika shoppingmalls såklart ;) Vädret var helt underbart alla tre veckor och när jag kom hem igen fanns det fräknar på hela kroppen. Den här resan kommer jag aldrig att glömma, alla upplevelser och nya intryck. Jag åker gärna tillbaka någon gång, även om jag nästa sommar hoppas på att få besök av dem här i Stockholm :)

Hi! Today little sister Julia is the guest blogger. 
Above are pictures from my trip to the US, I have been visiting my friend that moved to Maryland from Stockholm two winters ago. I have gotten so many new experiences and impressions and this trip will stay in my mind forever. I would love to go back sometime, although I'm hoping for them to visit us here in Sweden next summer :)

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Woow vilken resa du har varit med om. Får vi hoppas att dom kommer till dig nästa sommar.
Kram Mamma C

Luiza sa...

Hej där!
Vilken underbart fin bild du tagit av den amerikanska flaggan =)!
Jag tycker mycket om den.

Jag är också väldigt förtjust i USA, och har varit där 1 gång, men i New York. Det var jätte kul =)!

Vad spännande att du fick åka och hälsa på dina kompisar.
Hoppas de kommer och hälsar på dig nästa sommar!

Till Sussi:
Skönt att det blivit av med massa pyssel, för egen del blev det utflykter istället, men jag är fortfarande pysselsugen, så det blir nog av =)!
Ha en fin start på veckan!
Kram/
Luiza

Bralliz sa...

Wow det låååter underbart! åå, jag älskar usa! HAr varit där flera gånger, i Florida, New York och New Jersey! Det är verkligen härligt där, så jag förstår att du fick många häftiga res-minnen!
Ha det braa!
Kraaam Alice ♥

ps. coola pics

Noamaja sa...

Så härligt Julia! Fina bilder!

Kram,
A