lördag, mars 13

Blandat



En inspirerande atelje står ganska högt upp på
önskelistan, speciellt efter att ha sett dessa bilder.
Vilken härlig miljö att sitta och skapa i,
sen vet jag med mig att jag knappt kan ha några saker runt omkring mig
utan kräver ordning och reda och så lite som möjligt som ligger framme för att kunna koncentrera mig.
Jag är en sån som börjar med att städa
innan jag släpar fram allt för att börja skapa,
för att sen såklart städa igen.
Vitoljade golv här hemma står ännu högre upp på listan,
är det någon som själv slipat gamla golv och oljat dom?

Jag och äldsta dottern gav oss ut tidigt idag,
tog en sväng på Kungsholmen och kikade i butiker.
Han ni missat Artiklar på Fleminggatan tycker jag ni skall ta en tur dit,
söta inredningssaker och massor av fina kläder.
Något annat ni inte får missa är världens sötaste A-L's blogg:
Noamaja
Tack snälla för allt fint du skriver.

An inspiring studio is high on my wish list right now.
Especially after seeing these pictures,what a wonderful environment to sit and create in.
But since I know myself,
I know I must have
as little as possible around me to work.
I'm one of those start with cleaning up
before I can work and then when I'm finished
I have to do it all over agan...
Me and one of my daughters went out early today,
we went to Kungsholmen and had a look in some small shops.
If you have missed the shop Artiklar
I can tell you that it's well worth a visit.
Lots of pretty things and nice clothes.
Have a nice evening!

3 kommentarer:

Vibeke sa...

for en herlig blogg du har!
nydelige og inspirerende innlegg :)

fin lørdag til deg,
vibeke

Bralliz sa...

Heej Sussi!
ååå, vilka underbara bilder!
Vem drömmer inte om en sådan atelje!
Ha en underbar helg!
Kraaam Alice ♥

Mamma C sa...

Vilken atelje att sitta och skapa i.
Kram Mamma C