onsdag, april 22

Ordning & reda

Oj, vad jag har fått mycket gjort idag.
Vet inte hur ni är när det kommer till viktiga papper mm,
jag har ett skåp där dom brukar hamna på en hylla eftersom jag har någon slags blankettfobi,
men inte längre.
Idag har det sorterats in i pärmar, in under flikar, samtal har ringts, papper har kastats,
och ordning har skapats.
Nu håller vi tummarna för att ordningen håller i sig.
Photos: Ljungrens, bookbinders, vintage fans, penciltalk


I dont know abot you, but I have some sort of paper fobia.
I have a cabin where it just piles up.
...but not anymore...
Today I have organize all my papers, put them into folders, thrown some away,
so now I'm in control again.

3 kommentarer:

Nilla sa...

Oh, gud vad härligt det låter! Jag är urkass på att sätta in i pärmar etc så här är det banne mig ingen ordning alls. Maken har ett system så han brkar hitta det som är viktigt men jag begriper mig inte på systemet så jag blir bara desperat och allt hamnar på det ställe som verkar logiskt just då, vilket inte är det samma som att det hamnar i ordning. Nu blev jag inspirerad att verkligen ta tag i det hela på allvar!

Noamaja sa...

Ja du min vän, är det vi fiskar eller... Vi har så mycket kreativitet i oss att vi inte bryr oss om sånt tjafs, hi, hi. Men visst är det underbart tillfredsställande med ordning bland pappren. Fy, har också en lista med samtal jag skall ringa, bläää! Ringde min tel.lev. häromdagen och satt i kö i ca 15 min och fick då veta att jag skulle skicka ett brev istället gaaaaah! Ja, ja, svammel, svammel, kom med ett nytt datum!!! Må, fr, lö eller sö. Jag kommer som ett skott, hi, hi...

Kramen, A

Me and my Home sa...

Hej fin blogg!!

//Linda