söndag, november 2

Gotland

Det var en speciell känsla att fira Allhelgona i en kyrka från 1891.
Kyrkan är köpt av min bästa väninna och ligger på Gotland.
Jag och döttrarna var bjudna dit för att se den för första gången.
En fantastisk byggnad med otroligt stor potential.
När man kliver in genom kyrkportarna står man i en 80kvm stor sal med en takhöjd på 8m.
Tjocka stenväggar och plankgolv.
Tomten har sjöutsikt och är omgärdad av en stenmur.

Bakom kyrksalen finns två stycken sovrum och ett kök.
Köket skall flyttas ut i salen och nuvarande kök blir badrum.

Om ni är på södra Gotland så är Fide Fajans ett måste att besöka.





It was a very special feeling to celebrate Halloween in a church from 1891.
My best friend has bought one at Gotland, and invited me and my girls to come and stay there with her and her daughter.
She will renovate it during the winter and use it as a summer house.

3 kommentarer:

Sea Angels sa...

Hello Sussi these are beautiful photographs, so simple and serene, I just love them.
How lucky is your friend to find such a lovely place is it converted already or will she have to do the work herself.
Thankyou for your lovely comments, and yes we always mark Advent, since I was a little girl, we usually made an Advent ring with four candles at home, but now I have adapted it into many different things.
Hugs hoping you have a lovely week.
Lynn xx

H A N N A S - F O R M sa...

Hej! Å, vad jag är glad för att du kommenterade på min blogg så att jag hittade hit...jättefin blogg...ska länka dig men orkar inte göra det idag då jag måste stupa i säng just nu!

Ha det gott!
KRAMHanna

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilken härlig möjlighet att få inreda en kyrka! Jag älskar Gotlands kyrkor och har varit runt till många av dem som barn då jag alltid tillbringade somrarna på Gotland med Farmor och Farfar.

Kram Annica